זעם ברשות על ממשל טראמפ: זכות השיבה היא דבר מקודש

    admin2 No Comments on זעם ברשות על ממשל טראמפ: זכות השיבה היא דבר מקודש

    ברשות הפלסטינית רותחים על טראמפ, לאחר כוונתו לבטל את מעמד הפליטים של הפלסטינים ולקצץ דרמטית בסיוע לאונר"א. אנחנו כפופים לאו"ם ולא לארה"ב רק האו"ם יקבע לנו מה מעמדנו כפליטים

    מחנה "פליטים" צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרסום כוונת ממשל ארה"ב, לבטל את מעמדם הייחודי של פליטי מלחמת העצמאות כמעמד העובר מאבא לבן, בניגוד לחוקים הבינלאומיים על פליטים. ארה"ב לא תכיר במעמד בינהם של הפליטים.

    בתגובה זעמו ברשות הפלסטינית על המהלך, חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד אבו-חולי, אמר היום (ראשון) כי סוגיית הפליטים הפלסטינים, נמצאת בלב הסכסוך הערבי-ישראלי, לדעתו, לממשל האמריקני אין סמכות לשלול את זכות השיבה מהפליטים או למנוע מימון לאונר"א.

    עוד הוסיף: "לאף אחד בעולם אין זכות לשלול את זכות הפליטים הפלסטינים לשוב לבתים שנגזלו מהם ב-1948, כיוון שאונר"א כפופה לאו"ם ולא לארה"ב, רק לאו"ם יש מנדט לקבוע מה יהיה גורל הארגון, להגדיר מיהו פליט פלסטיני וכמה מהם יש." אבו חלי עוד אמר: "זכות השיבה היא זכות מקודשת לכל פליט פלסטיני".

    בריאיון לרשת הלבנונית אל מיאדין, בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, אמר: "הממשל האמריקני משתמש במדיניות של סחיטה. לא יהיה שלום ללא מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים". עוד הוסיף כי לדעתו ארה"ב בודדה את עצמה מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

    ממשל טראמפ ממשיך להראות להנהגה הפלסטינית, כי כל עוד הם לא יתרצו לבוא ולדון על הסכם בינם לבין הישראלים, הם רק ימשיכו להפסיד, המטרה היא לכופף את ההנהגה הפלסטינית לבוא בכח לשולחן ולדבר, על הסכם אמת.

    "

     



    0 תגובות